Tuesday, December 15, 2009

Mit underlige juletræ

I år er ikke så meget jul for mig, min søn er hos svigerfamilien, og jeg er på arbejde det meste af julen. Derfor fik jeg lyst til at have et juletræ på en helt ny måde, når jeg har nævnt projektet for andre, har de reageret som om jeg er blevet, om muligt, endnu mere skør end jeg plejer at være.
Mit projekt har været at pynte et juletræ udelukkende med glaskugler og så med "natur pynt" tegnet af mig selv og limet sammen af papir. Egentlig synes jeg ikke selv, at det er så skørt: Det er jo i sig selv lidt skørt at sætte et grantræ ind i stuen og hænge pynt på det, det må vel betragtes som en slags symbolsk sommer på den mørkeste tid. Jeg er bare gået hele vejen og pyntet med sommerfugle, mariehøns og lignende.
Hvis nogen skulle få lyst til at lave lignende pynt, har jeg skabeloner til udprintning på denne blog. Jeg synes at der mangler nogle flere sommerfugle, arbejder på det!

My strange Christmas tree

This year is not so much christmas for me, my son is having Christmas with his mother in law, and I have to work most of the days of Christmas.
That is the reason that I felt like being untraditional. When I mentioned this projekt for other people, they sounded like I am even crazyer than I use to be.
My projekt was to decorate a Christmas tree with only glassballs and nature related ornaments, drawn and cut by myself. I dont find it so completely crazy myself, it is a little crazy to take a tree into the livingroom, and decorate it, but it is a kind of symbolic summer, to lighten up the darkest period of the year. And that is what I have done: Decorated a Christmas tree with butterflies, ladybugs and other nature related things.
If anybody wants to use similar ornaments, you can find most of it on my blog, for download and print. I think that I need some more butterflies, I am working on it.












2 comments:

Anonymous said...

I think your Christmas tree looks beautiful!!! It looks like sunshine on a cold winter's day and it has made me smile!!! My niece is dying in hospital and you bought a little joy to my heart, so thank you!!!

Unknown said...

Hej Margit! Det er så længe siden, jeg har besøgt dig! Tiden løber fra mig! Men hvorom alting er, så er jeg her nu ;O)

Det juletræ er bare blevet så, så fint! Ideen med insekter virker bare!! Flot Margit!!