Saturday, January 3, 2009

Kvadratisk æske

For år siden forsøgte jeg mig med silkemaling. Jeg var begyndt at lave æsker, og det var ret besværligt at finde egnet papir her på egnen, derfor begyndte jeg at male på silke. Det er i virkeligheden ret vanskeligt, det bliver sjældent helt som man ønsker sig, desuden er det et problem, at det pap, som bruges til selve æsken, ofte er gulligt, det skinner igennem, så alt der er hvidt på stoffet bliver gult.
Denne æske er lavet af et stykke stof, som jeg puttede i skanneren som et forsøg, derefter tracede jeg den, for at undgå det mønster af flimmer der uundgåeligt opstår når man skanner stof.
Jeg så et billede af nogle vandplanter, som inspirerede mig.

Square box

Some years ago I tried to work with painting on silk. I had begun to make boxes, and it was nearly impossible to get some nice paper in this island, so I got the idea, to paint some silk to put outside the boxes. It is rather difficult to paint silk, it never end up the way you want it, and then the cardboard you use for the boxes is a problem, it is very often yellowish and the silk is transparent, so all that is supposed to be white, turns out yellow.
This box is made of a scanned and traced piece of silk, that I painted. I was inspired from some seaweed I saw on a picture in a newspaper.










1 comment:

Anonymous said...

very beautifull, love the colours you used.