Thursday, October 23, 2008

Forklaring på hvorfor jeg laver disse underlige hjerter Det hele begyndte, da jeg fandt ud af, at mit tegneprogram: Xara (nu hedder det XaraXtreme) gjorde det meget nemt, at konstruere julehjerter. Jeg kom til et punkt, hvor jeg ikke kunne få et hjerte med en snemand til at fungere, derefter snød jeg, jeg lavede det. så hatten blev printet på hjertet. Samtidigt havde jeg set en bog hos boghandleren: Jule-fugle-flet af Henning Holmsted og Lars Holmsted, der er nogle meget spændende fuglekurve som er flettet; men det var januar og budgettet stramt. Så tænkte jeg, at jeg måske kunne lave nogle hjerter med fugle selv. det blev helt anderledes, og jeg fik lyst til at eksperimentere med, hvordan jeg kunne lave flettede hjerter af alt hvad jeg kan lide. Ja jeg kan faktisk lide både flagermus, firben og snegle. Den store udfordring er, at få tegning og hjerte til at hænge sammen, og der er temmelig mange forfærdelige forsøg, som jeg helst ikke viser til nogen, blandt andet lavede jeg et hjerte med kantareller, det blev ikke ret kønt. Why i make those strange vowen hearts I found out, that my vectorprogram made me able to construct woven hearts (XaraXtreme), but I had great trouble about a heart with a snowman, I couldnt fit the hat in. Then I decided to cheat, and print the hat on. At the same time I saw a wonderfull bok in a bookstore: "Jule-fugle-flet" by Henning Holmsted and Lars Holmsted. It vas about some beautifull woven baskets with birds. But it was january, and no money. Then I decided to try to make some hearts with birds, and to use the advantage, that they could be printed in more than two colours. Very soon I began to make hearts with flowers and animals I like (yes I actually like bats, lizzards and snails), and I tryed to compose the hearts around the drawings. Over time, I have made some terrible hearts too. I remember the time, where I tried to make a heart with chantarelles, it was awfull.



No comments: