Monday, December 1, 2008

Nisse med gås

Nissen er noget af det alleførste jeg lavede på min computer: Dengang var jeg henrykt; men jeg kan godt se, at den ikke er helt vellykket. Senere føjede jeg gåsen til.
Nissen:
Man klipper delen som er krop og ben ud. Lim kroppen sammen som en kegle, det gør ikke så meget, hvis det ikke helt passer sammen i toppen, det skjules af hovedet.
Ansigtet limes på forsiden, ikke for højt oppe. Bagsiden af hovedet limes på den anden side, så huen passer med forsiden.
Sæt armene på kroppen.
Benene bøjes lidt fremad, og den kan sidde på kanten af en hylde.
Gåsen:
vingerne klippes ud og limes på. Gåsens fødder limes på lidt forskudt som på billedet. Det underste af gåsens ben bøjes bagud og limes på fødderne.
Lim to strimler papir på indersiden af nissen og brug dem til at lime nissen fast på pladen ved siden af gåsen.

"Julenisse" with goose

The "julenisse" Is some of the first I made on my computer. I was very proud, but now I can see, that it is a little primitive.
The "julenisse:
Whwn body and legs is cut out, glue together as a cone. If it dosnt fot together perfectly in the top, then never mind.
Stick the face on in front of the cone, not too high. Stick the backside of the head to the backside of the head, the hats shal fit together.
Put the arms on each side.
The goose:
Put the wings on each side.
Glue the feet on the black rectangle as on the photo. Bend some of the legs backwards, and glue them to the feet.







No comments: